Gmina >> O Gminie >> Szlaki Rowerowe

SZLAKI ROWEROWE NA TERENIE GMINY JASTKÓW

autor Marcin Abramek · 08 sie 2016 o 13:26

Gminne szlaki rowerowe wpisują się w sieć szlaków powiatu lubelskiego i łączą się z dobrze oznakowanymi szlakami w gminie Garbów oraz Wojciechów. Niewielki łącznik koloru czarnego pozwala na połączenie z czerwonym szlakiem prowadzącym z Lublina do Kazimierza n/Wisłą.

Szlak niebieski

Trasa rowerowa przebiegająca po północnej części naszej gminy oznaczona została kolorem niebieskim. Zaczyna się na skrzyżowaniu dróg gminnych, za stacją benzynową „Artus” w Panieńszczyźnie i przebiega przez malownicze tereny Panieńszczyzny po północnej stronie obwodnicy w kierunku Snopkowa i dalej przez tzw. „Lisi dół” do Snopkowa Południowego. Dalej, poprzez piękne wąwozy w Snopkowie, przypominające urodą wąwozy kazimierskie, dostaniemy się na Smugi. Stąd rozciąga się wspaniały widok na naszą gminę, Lasy Kozłowieckie oraz Lublin. Jadąc w kierunku północnym dojeżdżamy do lasu snopkowskiego i skręcamy w dobrze oznakowany leśny dukt. Po przekroczeniu rowu przecinającego las w poprzek jedziemy 3 km po leśnej, szutrowej drodze. Do zachodniej granicy lasu dojeżdżamy w miejscowości Wygoda. Tutaj możemy dalej pojechać w kierunku zachodnim, na szlak prowadzący przez teren gminy Garbów lub skręcić na południe i dojechać drogą powiatową do Jastkowa. Na najbliższym skrzyżowaniu odbijamy w prawo do miejscowości Piotrawin. Następnie przez wieś, koło zabytkowej kapliczki przemieszczamy się do Jastkowa i obok malowniczych stawów przez most na rzece Ciemiędze kończymy pętlę. Długość trasy wynosi około 17 km.

Szlak żółty

Szlak rowerowy oznaczony kolorem żółtym przebiega przez malownicze miejscowości południowo-zachodniej części naszej gminy. Trasa ta łączy się oznaczonym na czarno łącznikiem z czerwonym szlakiem rowerowym prowadzącym z Lublina do Kazimierza n/ Wisłą. Przemieszczając się tym szlakiem zobaczymy prawie wszystkie przedwojenne dwory znajdujące się na terenie naszej gminy. Dwukrotnie przekroczymy rzekę Ciemięgę - w miejscowościach Sieprawice i później w Ożarowie. Zobaczymy piękny modrzewiowy dwór ukryty w starym parku w Ługowie, będący w remoncie dworek w Moszenkach, stary zaniedbany dwór w Mosznie oraz opustoszały po szkole pałac wraz z parkiem w Tomaszowicach. Wracając czarnym łącznikiem w kierunku Lublina można obejrzeć basztę Firlejów, pozostałość po pałacu Firlejów w Dąbrowicy. Cała trasa liczy około 25 km. Oba szlaki rowerowe są technicznie łatwe, niewymagające specjalnej kondycji. Przebiegają przez malownicze tereny, wśród pięknych krajobrazów, w bliskiej odległości od aglomeracji lubelskiej.

Plakaty:
1e697c26 ee43 4b3d b143 1c7581258a18
Herb Gminy Jastków
Stworzona z pasją — by służyć.