PAKIET POMOCOWY DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
PAKIET POMOCOWY DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Zwolnienie z podatku od nieruchomości
Rada Gminy Jastków w dniu 24 kwietnia 2020 roku podjęła uchwałę w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości przedsiębiorców, których sytuacja gospodarcza uległa pogorszeniu
w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 (wirusa SARS-CoV-2).
Ze zwolnienia od podatku od nieruchomości mogą skorzystać przedsiębiorcy, u których wystąpił spadek obrotów gospodarczych
- nie mniej niż o 15%, obliczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia zgłoszenia stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego lub
- nie mniej niż 25% obliczony jako stosunek obrotów z dowolnie wskazanego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia zgłoszenia stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, w porównaniu do obrotów z miesiąca poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
Zwolnienie może przysługiwać od kwietnia do czerwca 2020 roku przy spełnieniu ww. warunków.
W celu przyznania ulgi należy złożyć:
- korektę informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (osoby fizyczne),
- korektę deklaracji na podatek od nieruchomości (osoby nie będące osobami fizycznymi),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.
Niezbędne dokumenty będzie można złożyć od dnia opublikowania uchwały w Dziennik Urzędowym Województwa Lubelskiego. Niezwłocznie o tym Państwa poinformujemy.
Dokumenty można będzie przesłać:
- w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą E-PUAP podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
- w formie elektronicznej wysyłając na adres poczta@jastkow.pl podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
- w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy Jastków, Panieńszczyzna, ul. Chmielowa 3, 21-002 Jastków, lub
- złożyć w biurze podawczym urzędu.
2. Ulgi w spłacie podatku od nieruchomości
Pomoc kierowana jest do wszystkich przedsiębiorców, którzy ucierpieli w związku
z pandemią COVID-19. Przedsiębiorco, jeśli prowadzisz działalność, która została dotknięta konsekwencjami epidemii możesz złożyć wniosek o udzielenie ulgi w postaci odroczenia lub rozłożenia na raty płatności swojego zobowiązania podatkowego.
Wystarczy, że do wniosku dołączysz następujące dokumenty:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- zaświadczenia o otrzymanej pomocy publicznej,
- oświadczenie o stanie majątkowym (osoby fizyczne),
- informacje finansowe za ostatnie trzy lata (np. sprawozdania, PIT-y),
- inne.
Wniosek można złożyć:
- w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą E-PUAP podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
- w formie elektronicznej wysyłając na adres poczta@jastkow.pl podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
- w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy Jastków, Panieńszczyzna, ul. Chmielowa 3, 21-002 Jastków, lub
- w biurze podawczym urzędu.
3. Ulgi w spłacie podatku rolnego
Pomoc kierowana jest do wszystkich producentów rolnych, którzy ucierpieli w związku
z pandemią COVID-19 oraz suszą. Rolniku, jeśli prowadzisz działalność, która została dotknięta konsekwencjami epidemii i/lub suszy możesz złożyć wniosek o udzielenie ulgi w postaci umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty płatności swojego zobowiązania podatkowego.
Wystarczy, że do wniosku dołączysz następujące dokumenty:
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę;
- zaświadczenia o otrzymanej pomocy publicznej;
- oświadczenie o stanie majątkowym;,
- inne.
Wniosek można złożyć:
- w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą E-PUAP podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
- w formie elektronicznej wysyłając na adres poczta@jastkow.pl podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
- w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy Jastków, Panieńszczyzna, ul. Chmielowa 3, 21-002 Jastków, lub
- w biurze podawczym urzędu.
4. Zwolnienie z opłaty prolongacyjnej
Opłata prolongacyjna jest dodatkową opłatą jaka jest nakładana na wnioskującego
w sytuacji gdy zostanie udzielona ulga w postaci rozłożenia podatku na raty lub odroczenia terminu jego zapłaty. Zgodnie z uchwałą Rady Gminy Jastków taka opłata nie będzie naliczana w okresie epidemii.